COLEGIO CODEMA
ENGLISH CLASS - TEACHER DANNY FOLIACO
The
present simple
El presente simple se utiliza para hablar
de:
·
Actividades
cotidianas: Every day I take a
shower before i go to school.
·
Hacer
una presentación personal: She is
tall and she has black eyes.
·
Hacer
una descripción: The colombian people is
very nice and they have a beautiful
country.
·
Estados o acciones permanentes: The
capital of china is pekin.
Verbo
To be (ser- estar)
I
am – I´m (Yo soy / estoy)
You are – You’re (Tú eres / estás)
She is – She´s (ella es / está)
He
is – He´s (él es / está)
It
is – It’s (Es / Está)
We
are – We’re (Nosotros somos / estamos)
They are – They´re (ellos son / están)
Verbo To have (tener-haber)
I have (Yo tengo / he)
You have (tú tienes / has)
She
has (ella tiene / ha)
He
has (él tiene / ha)
It
has (tiene / ha)
We
have (nosotros tenemos/hemos)
They
have (ellos tienen/han
Los verbos en inglés cuando se escribe en
forma infinitiva se les antepone la palabra to.
Ser: To be
Trabajar:
To work
Tener
/ haber: To have
Comer:
To eat
Caminar:
To walk
Ir:
To go
A diferencia del español al conjugar un
verbo en inglés, este no sufre mayores cambios, excepto en la tercera persona
singular, donde es necesario agregar “s”
I work – Yo trabajo
You work – Tú trabajas
She works – Ella trabaja
He works – Él trabaja
It works – Trabaja
We work – Nosotros trabajamos
They work – Ellos/ellas trabajan
Ahora en algunas ocasiones además de la “s” en la tercera persona hay que tener
en cuenta otras consideraciones:
A los verbos que terminan en o, sh, ch,
ss, x, z se les agrega “es”.
To
go – she goes
To
finish – he finishes
To
catch – it catches
To
kiss – he kisses
To
fix – it fixes
To
whiz – she whizzes
A los verbos que terminan en consonante +
“y” reemplazan la “y” por “i” y “es”.
To
cry: he cries.
To
study: she studies.
To worry: he worries.
si el verbo termina en vocal + “y” solo se
agrega “s”.
To pay: he pays.
En cuanto a los tipos de oraciones
afirmativas, negativas o interrogativas en inglés tenemos en cuenta las
siguientes reglas gramaticales que determinan su estructura u orden:
En
el caso de verbo to be y modal verbs (can, may, might, could, should).
Oraciones
afirmativas:
Sujeto + Verbo
+ Complemento
You are
a gamer
I
can
swim very fast
Oraciones
negativas:
Sujeto + Verbo
+ Not + Complemento
You are not
a gamer
She can not
swim very fast
Oraciones
interrogativas:
Yes or
not question
Verbo + Sujeto + Complemento?
Are you a gamer?
Can she
swim very fast?
Wh
question
Wh + verbo
+ sujeto + complemento?
Why are
you so happy?
En
el caso de otros verbos:
Oraciones
afirmativas
Sujeto + verbo +
complemento
You read a book
She plays tennis
He finishes the
homework early
Oraciones
negativas.
(Deben usar el auxiliar To do)
Sujeto +
Do/Does + Not + verbo +
Complemento
You do not read a book
She does not play tennis
He does not finish the homework
Oraciones
interrogativas.
(Deben usar el auxiliar To do)
Yes or not Questions.
Do/does + Sujeto
+ Verbo + Complemento
Do you read a book?
Short
answer: Yes, I do / No, I do not.
Complete answer: Yes
I read a book. / No, I do not read a book.
Does he work in a factory?
Short answer:
Yes, he does. / No, he does not.
Complete answer: Yes, he works in a factory. / No, he does not
work in a factory.
Wh Questions.
Wh + do/does
+ sujeto
+ verbo + complemento?
Where
do you play sport?
I play sport in the park.
Where does she play sport?
She plays sport in the country side.
Comentarios
Publicar un comentario